2013. március 27., szerda

Bogyó és Babóca amigurumi

Eszter imádja Bartos Erika Bogyó és Babóca meséit. Áprilisban lesz a születésnapja és egy BB-s mesekönyvet fog kapni. A napokban az egyik hajnali szeánsz (a kisebb még csak 1 hónapos, még szopik éjjel is) belefutottam egy horgolt BB páros figurába arszinál. Eszméletlen édesek, arszi nagyon ügyes. :)


Beugrott, hogy az ilyen horgolt figurákat amiguruminak hívják és utánaolvastam. Rengeteg van belőlük, nagyon cukik és hatalmas rajongótábora van. Találtam egy nagyon hasznos oldalt, ahol van egy tutorial sorozat a készítésükhöz (angolul). Megpróbálok elkészíteni egy ilyen BB párost a szülinaposnak, ha pedig nagyon nem megy, akkor megkérem arszi-t, hogy csináljon Eszternek egyet-egyet.





Adjustable ring készítése, szaporítás, fogyasztás http://www.jennyandteddy.com/2011/06/start-adjustable-ring/
És egy ingyenes baba minta leírás, aminek segítségével szerintem BB-t sikerülhet megalkotni: http://www.jennyandteddy.com/2011/05/little-girl-amigurumi/

Fonalból, 3-as horgoló tűvel

Fej- a fenti leírásnak megfelelően

Méhecske csáp
1. sor- magic ring-el kezd 6 szemmel
2. sor- 12 szem
3. sor- 12 szem
4.sor- 12 szem
5. sor- 6 szem
6. sortól 6 szem

Láb

1. sor- 5 láncszem
2. sor- 1 rp a tűtől második szembe, 1-1 rp a következő 2 szembe, 3 rp az utolsó láncszembe
visszafordulás nélkül folytatni a kezdő 5 láncszem másik oldalon a hátsó szemekbe- 3 rp első szembe, 1-1 rp a következő 3 szembe (12)
3. sor- fordulás nélkül folytatni a második sor első szemébe öltve (első és hátsó szembe is)- 2rp a következő (előző sor első) szembe, 1 rp a következő 2 szembe, 1 rp a köv 2 szembe, 2 rp az oldal utolsó szemébe,  tükrözni, 2 rp az első szembe, 1 rp a köv 4 szembe, 2 rp az utolsó szembe (16)
4. sor- 1 rp minden szembe (16)
5. sor- 1 rp 4 szembe, 2 rp egybe 4szer, 1 rp az utolsó 4 szembe (12)
6. sor- 4 rp,  2 db egybe horgolt rp, 4 rp (10)

Folytatás a nadrág színével

7. sor- 1 rp 2 szembe, 2 rp a 3. szembe, 1 rp 4 szembe, 2 rp a 8. szembe, 1 rp a maradék két szembe (12)
8-15. sor- 1 rp minden szembe (12)

Álljanak egy irányba és az itt leírt technikával csatlakoztatni őket egymáshoz. Lila színnel dolgozni.
1. sor- mindegyik láb szembe horgolni egy rp-t (24)
2-4. sor- mindegyik új lila szembe horgolni egy rp-t. (24)
5. sor- ﹡5 rp, 2 rp egy szembe﹡ismételni sor végéig (28)
6. sor- 1 rp minden szembe (28)
7. sor- 1 rp köv. 9 szembe, ﹡2 rp, 2 rp egy szembe﹡ismételni 4szer (32)
8. sor- 1 rp minden szembe (32)- ennél a sornál csak a hátsó szemekbe öltünk mindkettő helyett, a szoknyát majd ezekbe az első szemekbe kell elkezdeni
9. sor- 2 rp egybe, 1 rp, 2 rp egybe, 1 minden következő x szembe, utolsó 5 szemnél 2 rp egybe, 1 rp, 2 rp egybe (28)
10-15. sor- 1 rp minden szembe (28)
16. sor- ﹡1 rp, 2 rp egy szembe﹡utolsó 3 szemet egybe (18)
17.sor- ﹡1 rp, 2 rp egy szembe﹡(12)
18.sor- ﹡1 rp, 2 rp egy szembe﹡(12)


Fej-arc

Berajzoltam illanófilccel a két csáp helyét a fejtetőn és felvarrtam őket. Felrajzoltam a szemet-szájat-orrot-szemöldököt majd fekete fonállal kivarrtam.

Szoknya

Nem eszméltem időben és a test horgolásakor a szoknya kezdési helyénél nemcsak a hátsó szembe horgolt, mint ahogy kellett volna (még most sem találom erre az utalást az eredeti mintában), hanem mindkettőbe, ahogy az összes többi sornál, így nem volt hová ölteni a szoknya kezdő szemeit. Legközelebb már a test horgolásakor ki kell jelölni ezt a sort és mindkét szem helyett, csak a hátsóba kell ölteni (következő sornál változatlanul haladni tovább), hogy a befejezés után az első szemekbe lehessen ölteni az elálló szoknya első sorát. Ennél a mintánál utólag megszámolva ez kb. a 8. sor lehet, így a fenti leírásba ezt utólag beillesztettem.

Mivel nem voltak előre elkészített szemek a testen, így magukba az öltésekbe dolgoztam, de az egyébként használt 3-as horgolótű nagynak bizonyult, így 2-essel dolgoztam. Minden egyes szembe horgoltam egyet, majd csináltam még egy kört az eredeti 3-as nagyságű tűvel, ezt tekintem 1. sornak. 

1. sor- 1 rp minden szembe (32)
2. sor- ﹡3 rp, 2 rp egy szembe﹡2 rp (40)
3-4. sor- 1 rp minden szembe (40)
5. sor- ﹡3 rp, 2 rp egy szembe﹡(50)
6. sor- 1 rp minden szembe (50)
7. sor- 1 rp minden szembe (50)
8. sor- ﹡3 rp, 2 rp egy szembe﹡2 rp (62)
9. sor- 1 rp minden szembe (62)
10. sor- ﹡4 rp, 2 rp egy szembe﹡ 2rp (74)
11. sor- 1 rp minden szembe (74)
12. sor- 2 rp 1 szembe (128)


Kéz

1. sor- magic ring 6 szemmel (6)- bőr szín
2. sor- 2 rp minden szembe (12)
3-8. sor- 1 rp minden szembe (12)
9. sor- 1 rp minden szembe (12)- ruha (lila) színével
10. sor- 1 rp minden szembe (12)- csak a hátsó szembe öltünk, az első szembe horgoljuk majd az elálló, fodros ruhaujjat
11. sor- 1 rp minden szembe (12)- innentől változatlanul mindkét szembe öltünk
12- 15. sor- 1 rp minden szembe (12)

Ruhaujj
A kézfejet felfelé tartva horgolunk.


1. sor- A kézen a ruhaujj csatlakozásnak kihagyott első szemekbe öltve körbe 1 rp plusz 1 összekötésnek az utolsóba (13)
2. sor- 2 rp minden szembe (26)

A horgolófonál eldolgozásakor a ruhaujjat két helyen hozzáöltöttem a kézhez, hogy ne álljon el.


Katica páncél Babóca hátára

1. sor- 6 szem magic ring-el (6)
2. sor- 2 rp minden szembe (12)
3. sor- ﹡1 rp, 2 rp egy szembe﹡(18)
4. sor- ﹡2 rp, 2 rp egy szembe﹡(24)
5. sor- ﹡3 rp, 2 rp egy szembe﹡(30)
6. sor- ﹡4 rp, 2 rp egy szembe﹡(36)
7. sor- ﹡5 rp, 2 rp egy szembe﹡(42)
8. sor- 1 rp minden szembe (42)
9. sor- 1 rp minden szembe (42)
10. sor- 1 rp minden szembe (42)
11. sor- 1 rp minden szembe (42)
12. sor- 1 rp minden szembe (42)
13. sor- 1 rp minden szembe (42)
14. sor- 1 rp, 2 rp egybe (28)
15. sor- 1 rp, 2 rp egybe﹡ 1 rp (19)
16.sor-  1 rp, 2 rp egybe﹡ 1 rp (13)

Foltok

1. sor- 6 szem magic ring-el (6)
2. sor- 2 rp minden szembe (12)






4 megjegyzés:

  1. nekem a lábat ez alapján a leírás alapján nem sikerült elkészíteni :(

    VálaszTörlés
  2. Melyik részén nem lett jó? Melyik sortól nem sikerült? Vagy eleve az elejétől? :(

    VálaszTörlés
  3. Mekkora lett a kész figura? hány cm?

    VálaszTörlés
  4. én a csáp leírását nem értem. 6 sor után hogy legyen? köszi!

    VálaszTörlés